Beskrivelse
Kapitel 1: Informationsteknologi
Informationsteknologi (IT), IT-historie, Teknologianalyse, Internettet, Web 2.0, Web 3.0, Internet of Things, Tre-lags-arkitektur, Klient/server-modellen, Digitale signaler, Protokoller, IP og DNS (Domain Name System), Routers & TCP, Interaktion, Interaktionsdesign, Gestalte principper, Brugervenlighed, De 10. Bud af Jakob Nielsen, Idégenerering, Prototyper, Tests og Målgrupper
Kapitel 2: Fremtid
Virtual Reality (VR), VR historie, Muligheder/fordele ved VR, Udfordringer/ulemper ved VR, IoT – Internet of Things, Størrelsen af IoT, Fordele for brugerne, IoT sikkerhed, Privatlivets fred og IoT, IoT data og kunstig intelligens, Kunstig intelligens, Kunstig intelligens historie, Problemer/ulemper med kunstig intelligens, Muligheder/fordele med kunstig intelligens
Kapitel 3: Databaser
Databaser, Data, Datatyper, Strukturering af databaser, Normalisering, E/R-diagram, Big data, Algoritmer, Psedokode, Flowcharts, Modellering, UML-diagrammer, Typer af UML-diagrammer
Kapitel 4: IT-sikkerhed
Sikkerhed, Hacking, Metoder til hacking, Passwords / adgangskoder, Hackertyper, IT- og netværksarkitektur, Peer-to-peer-netværk, Klient/server-netværk, Digital hygiejne, Fordele ved digital hygiejne, CIA-modellen, Databeskyttelse / GDPR, Bøder
Kapitel 5: Programmering
Programmering, PHP (Hyper PreProcessor), Funktioner, Variabler, Løkker, Echo, If/else, Operatorer og operanter, SQL-forespørgsler og MySQL, SELECT, INSERT INTO, UPDATE, DELETE