Du vil i bogen “INFORMATIK C” lære om, hvordan begreber som reklamespil, sociale medier, programmering og it-sikkerhed hænger sammen.
Du lærer at kunne forholde dig kritisk og konstruktivt til den digitale udvikling, hvilke konsekvenser der er ved IT, og hvilke muligheder finder der for at udvikle virksomheder ved hjælp af digitale teknologier.
Informatik beskæftiger sig med forskellige fokusområder inden for IT, og søger at skabe en forståelse for hvad IT er, og ikke mindst kan. Der skabes digital løsninger, som eleverne selv kan udvikle på baggrund af teorien.
Spillertyper, spilgenre, Minerva, reklamer, AIDA, prototyper, funktion, løkke, sekvens, variabel, sprites, spilregler, flowcharts, scratch, spilmekanismer, spildynamikker, flowkanal, målgrupper, persona.
Kommunikationsformer, Facebook, Instagram, SnapChat, Twitter, Youtube, fordele / ulemper ved SoMe, konsekvenser ved SoMe, Modalitet, Støj, Filter, Kultur, internetfænomener.
Hacking, kryptering, IP, big data, cookies, digital signaler, browsers, privathed på nettet, GDPR, VPN, HTTP, malware, phisning, ransom ware, søgemaskine, www, web beacon.
HTML, CSS, wordpress, tre-lags-arkitektur, databaser, E/R-model, databaser, iterativ udvikling, client/server-forhold, server, skitse, stylesheet, brugervenlighed, tests, gestalte love.
Funktioner, løkker, sekvenser, forgreninger, Applab og JavaScript
Du vil i bogen INFORMATIK C lære om, hvordan begreber som reklamespil, sociale medier, programmering og it-sikkerhed hænger sammen.
Du lærer at kunne forholde dig kritisk og konstruktivt til den digitale udvikling, hvilke konsekvenser der er ved IT, og hvilke muligheder finder der for at udvikle virksomheder ved hjælp af digitale teknologier.
Pris:
60,00 DKK – 200,00 DKK ekskl. moms