Du vil i bogen “Erhvervsinformatik C” lære om, hvordan begreber som digitale artefakter og digital teknologier hænger sammen.
Du lærer, at kunne forholde dig kritisk og konstruktivt til den digitale udvikling, hvilke konsekvenser er der ved IT, og hvilke muligheder finder der for at udvikle virksomheder ved hjælp af digitale teknologier.
Erhvervsinformatik beskæftiger sig med to fokusområder, dels konkret praktisk arbejde med at skabe digitale løsninger og dels skal faget give eleverne kompetencer til at kunne vurdere muligheder, potentialer og konsekvenser ved indførsel af digitale teknologier og automatisering.
Digitale artefakter og – teknologier, teknologianalyse, formålsanalyse, projektudviklingsmodeller, brugsstudier, kvalitative- og kvantitative data, konsekvensvurdering, redesign, brugervenlighed, gestalte principper, hicks og fits lov og farveforståelse.
Computationel tankegang, dekomponering, mønstergenkendelse, abstraktion, algoritmer, data, algoritmer, aaa-modellen, psedo-kode, flowcharts, strukturering, databaser, e/r-diagram, big data og modellering, UML-diagrammer.
Brugergrænseflader og interaktionsdesign, designtænkning, empati, rammesættelse, tænke-højt,test, idégenerering, prototype, test, argumentationsmodel og introspektionsmodel.
Programmering, funktioner, variabler, forgrenings, løkker, sekvenser, 3-lags-arkitektur, internettet, digitale signaler, protokoller, netværk og -arkitektur, klient/server-modellen, sikkerhed, hackertyper og GDPR.
Du vil i bogen Erhvervsinformatik C lære om, hvordan begreber som digitale artefakter og digital teknologier hænger sammen.
Du lærer, at kunne forholde dig kritisk og konstruktivt til den digitale udvikling, hvilke konsekvenser er der ved IT, og hvilke muligheder finder der for at udvikle virksomheder ved hjælp af digitale teknologier.
Pris:
30,00 DKK – 200,00 DKK ekskl. moms