Beskrivelse
Kapitel 1: Digital mynddiggørelse
Digitale artefakter og – teknologier, teknologianalyse, formålsanalyse, projektudviklingsmodeller, brugsstudier, kvalitative- og kvantitative data, konsekvensvurdering, redesign, brugervenlighed, gestalte principper, hicks og fits lov og farveforståelse.
Kapitel 2: Erhvervsrettet digital udvikling
Brugergrænseflader og interaktionsdesign, designtænkning, empati, rammesættelse, tænke-højt,test, idégenerering, prototype, test, argumentationsmodel og introspektionsmodel.
Kapitel 3: Computationel tankegang
Computationel tankegang, dekomponering, mønstergenkendelse, abstraktion, algoritmer, data, algoritmer, aaa-modellen, psedo-kode, flowcharts, strukturering, databaser, e/r-diagram, big data og modellering, UML-diagrammer.
Kapitel 4: Teknologisk handleevne
Programmering, funktioner, variabler, forgrenings, løkker, sekvenser, 3-lags-arkitektur, internettet, digitale signaler, protokoller, netværk og -arkitektur, klient/server-modellen, sikkerhed, hackertyper og GDPR.